خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارشی از نشست اقلیت‌های دینی در محکومیت اقدام نشریه فرانسوی

جمعی از بزرگان اقلیت‌های دینی ایران طی نشستی اهانت وقیحانه نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نشست اقلیت‌های دینی به منظور محکومیت اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به نبی مکرم اسلام(ص) سه شنبه یکم مهرماه برگزار شد.

اهانت کنندگان به پیامبران الهی فهم درستی از آزادی ندارند

توماس میرم، اسقف اعظم آشوری کلدانی کاتولیک آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جامعه مسیحیان آذربایجان‌غربی این حرکت را محکوم می‌کند افزود: کسانی که به بهانه آزادی به پیامبران الهی توهین می‌کنند درک و فهم درستی از آزادی ندارند؛ آزادی که پیامبران ادیان الهی را مورد هتک حرمت قرار داده و به اعتقادت و باورهای الهی پیروان ادیان الهی اهانت کند آزادی نیست.

وی تصریح کرد: اعمال و رفتاری که آزادی دیگران را سلب کند توحش بوده و به دور از انسانیت است چرا که این نوع آزادی را حیوانات وحشی در حق یکدیگر ادا می‌کنند.

اسقف میرم بیان کرد: نه تنها حق اهانت به پیامبران و ادیان الهی را نداریم بلکه مهمتر از آن حق توهین به هیچ انسانی اعم از زرتشتی، مسیحی، یهودی، بی‌دین و یا دیندار را نیز نداریم زیرا احترام بر همه انسان‌ها واجب است.

اهانت به پیامبراسلام؛ لکه ننگی بر پیشانی مدعیان دروغین آزادی

رییس انجمن آشوریان ارومیه نیز در این نشست ضمن گفت: ما آشوریان اهانت صورت گرفته به پیامبر اسلام از سوی مدعیان دروغین حقوق بشر را محکوم کرده و آن را لکه ننگی میدانیم بر پیشانی مدعیان دروغین آزادی و به عنوان یک انسان آزاده اهانت به هیچ یکم از ادیان و پیامبران الهی را قبول نداشته و آن را حرکتی وقیحانه میدانیم.

استانلی سیمونز ادامه داد: ما اینجا جمع شدیم تا به جهانیان بگوییم آنهایی که به دنبال تخریب دین هستند در رسیدن به اهدافشان هرگز موفق نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی به یکی از ادیان توهین می‌شود به تمامی ادیان توهین می‌شود گفت: ما صدای‌مان را به گوش غرب و مدعیان دروغین حقوق بشر می‌رسانیم که توهین به مقدسات یکی از ادیان توهین به مقدسات تمام ادیان الهی است.

اهانت شارلی ابدو به پیامبراسلام با روح مسیحیت حقیقی منافات دارد

داریاووش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه عنوان کرد: این اقدام نشریه فرانسوی با روح مسیحیت حقیقی منافات داشته و هیچ مطابقتی با آن ندارد چرا که کتاب مقدس همواره بر محبت همه انسان‌ها به یکدیگر تاکید کرده است.

وی افزود: گاهی چنین تصور می‌شود این حرکت‌ها از جهان مسیحیت نشات می‌گیرد درحالیکه این حرکت ها کاملا با روح صلح و محبت کتاب مقدس منافات دارد و سفارش کتاب مقدس نیز همواره بر محبت به همسایه است.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه ادامه داد: این نشریه نه تنها به پیامبر اسلام (ص) بلکه به حضرت مسیح (ع) و حضرت مریم (س) هم با هدف تضیعف جایگاه دین و تفکرات توحیدی اهانت کرده است.

داریاووش عزیزیان خاطرنشان کرد: اگر زندگی پیامبران الهی را مطالعه کنیم خواهیم دید در قرون متعدد  همواره اهانت به پیامبران الهی صورت گرفته است و این اهانت‌ها از زمان پیدایش ادیان توحیدی بوده و هست.

وی ادامه داد: در ایران پس از انقلاب اسلامی هجمه‌های متعددی علیه کشور صورت گرفته و خیلی‌ها سعی کردند از طریق دین ستیزی جنگ‌هایی را بوجود آورند که خوشبختانه هدایت‌های داهیانه  مقام معظم رهبری مانع بوجود آمدن تفرقه و جنگ شد و ایشان با بیانات ارزشمند خود اجازه ندادند اهانت به مقدسات ادیان دیگر زمینه اختلاف و نزاع را فراهم کند.

کشیش عزیزیان، همچنین فرارسیدن هفته دفاع مقدس را نیز به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تبریک گفته و دفاع مقدس را افتخاری بزرگ عنوان کرد.

یادآور می شود، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو»  چاپ پاریس به تازگی در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) را باز نشر کرد.

فرانسه این گونه هتاکی‌ و گستاخی ها را جزو آزادی بیان قلمداد می‌کند با این وجود امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه این اقدام موهن نشریه فرانسوی را  محکوم نکرده است.

رهبر معظم انقلاب در پیامی در این خصوص آورده‌اند: «گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریه فرانسوی در اهانت به چهره نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (ص) باردیگر عناد و کینه شرارت دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب را با اسلام و جامعه مسلمانان آشکار ساخت.»

منبع: ایرنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.