خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ویدیو| لحظاتی پیش از کشته شدن ده‌ها یهودی متدین در حادثه کوه جرمق در سرزمین‌های اشغالی

رسانه های رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) از افزایش قربانیان  ازدحام جمعیت در جریان برگزاری یک مراسم دینی یهودی در شمال سرزمین های اشغالی به بیش از ۴۰ کشته و بیش از یکصد زخمی خبر دادند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سقوط یک پل شب گذشته در جریان یک مراسم مذهبی در سرزمین‌های اشغالی (اسرائیل) در کوه جرمق در شمال غربی جلیل، منجر به کشته شدن حداقل ۴۴ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نفر دیگر شد.

پل جبل الجرمق در جشن مذهبی یهودیان “دریاچه بوامر” فرو ریخت و پس از آن ، مردم شروع به لگدمال شدن کردند و باعث کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد.

به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی، بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در محل حادثه جمع شده بودند و علت ریزش این پل تاکنون ناشناخته مانده است.

ویدیو لحظاتی قبل از کشته شدن ده‌ها یهودی متدین در حادثه کوه جرمق در سرزمین‌های اشغالی (3)

یهودیان این مکان را به زیارتی هدایت می کنند که هر ساله به مناسبت تعطیلات “لک باومر” برگزار می شود و در آن سالگرد پایان یک بیماری همه گیر کشنده را که در زمان خاخام در میان دانش آموزان یک مدرسه تلمودی گسترش یافته است، جشن می گیرند. خاخام در قرن دوم میلادی زندگی کرده و کتاب “زوهار” ، مهمترین کتاب عرفان یهود ، به او نسبت داده شده است.

گفتین است که شب گذشته هزاران نفر از یهودیان مذهبی به این مکان هجوم آوردند. این مراسم بزرگترین تجمع دینی بود که دولت رژیم اشغالگر از ابتدای شیوع همه گیر Covid-19 شاهد آن بوده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز نیز به محل حادثه رفته و این حادثه را یک فاجعه بزرگ توصیف کرده است.

سازمان امور حوادث غیرمترقبه اسرائیل اعلام کرد: آمار  کشته شدگان در هنگام برگزاری یک جشنواره یهودی در کوه جرمق واقع در شمال سرزمین های اشغالی به بیش از چهل کشته و بیش  از یکصد زخمی افزایش یافته اسیت.

«شپتای گارپاچیک» سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت: مجروحانی که به معالجه در بیمارستان نیاز داشتند، از محل حادثه  تخلیه شدند.

وی افزود: روند شناسایی هویت کشته شدگان هم اکنون آغاز شده است .

ویدیو لحظاتی قبل از کشته شدن ده‌ها یهودی متدین در حادثه کوه جرمق در سرزمین‌های اشغالی

براساس گزارش منابع خبری رژیم صهیونیستی، بیش از یکصد هزار نفر در محل وقوع حادثه تجمع کرده بودند.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز در این باره گزارش داد: مقامات پزشکی اعلام کرده اند که وقوع ازدحام جمعیت در جریان یک مراسم دینی که دهها هزار نفر از یهودیان افراطی در آن شرکت داشتند، منجر به کشته شدن دست کم ۴۴ تن و زخمی شدن ۱۵۰ تن دیگر شده است.

براساس گزارش این شبکه خبری، شاهدان عینی و تصاویر گرفته شده از این حادثه نشان می دهد که ازدحام جمعیت هنگامی شروع شد که شمار زیادی از افراد در تلاش بودند تا از یک راهروی باریک شبیه به تونل عبور کنند.

از طرف دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان عینی گزارش داد: مردم در حالی که از نرده های فلزی لغزنده پایین می آمدند، نزدیک انتهای مسیر این  پیاده رو، روی یکدیگر می افتادند.

لحظاتی قبل از کشته شدن ده‌ها یهودی متدین در حادثه کوه جرمق در سرزمین‌های اشغالی

مردی که فقط نام کوچکش «دویر» مشخص شده، به رادیو اسرائیل گفت که جمعیت زیادی از مردم به همان گوشه رانده شدند و گردابی شکل گرفت.

وی صحنه افتادن صف اول مردم را صحنه وحشتناکی توصیف کرد و با اشاره به اینکه در ردیف بعدی افرادی بود که زمین خوردند، در ادامه گفت: احساس کردم در آستانه مرگ هستم.

از سوی دیگر کلیپ های منتشر شده از این حادثه شمار زیادی از مردم را نشان می دهد که بیشترشان مردانی با لباس های سیاه پوش هستند و در تونل محبوس شده اند. روزنامه هاآرتص نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که موانع پلیس مانع خروج سریع مردم شد.

ازدحام در جریان برگزاری مراسم موسوم به «لگ باعومر» در کوه مرون (جرمق) رخ داد؛ این مراسم  اولین تجمع دینی دسته جمعی است که از زمان برداشتن محدودیت های مربوط به همه گیری کرونا به طور قانونی برگزار می شود.

منبع معا- اسکای نیوز - RT - شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.