خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنسیت اجتماعی نام دیگر پروژه حمایت از همجنسگرایی!

کنوانسیون سازمان ملل متحد با عناوین مختلفی نظیر «توانمندسازی زن» به معنای «جنسیت اجتماعی» با گسترش همجنسگرایی در پی زیر پا گذاشتن شریعت دینی و برخی آموزه های مذهبی ادیان بزرگ ابراهیمی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اصطلاح «توانمندسازی زن»، به معنای «جنسیت اجتماعی» است. مجمع عمومی سازمان ملل متّحد این اصطلاح را در قالب کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان (سیدا)، با هدف عمل به شعار «برابری حقوق زن و مرد»،‌ تصویب کرده‌است. این کنوانسیون، اجرای قوانین آسمانی و شرعی را متوقّف کرده و احکام و مصوّبات خویش را لازم‌الاجرا دانسته‌است؛ از این‌رو، عنوان «توانمندسازی زنان»، دربردارندۀ جنبۀ طبیعی شامل رعایت حقوق زن در زمینۀ آموزش، سلامت، کار، بیمۀ اجتماعی و جز اینهاست؛ امّا در آن، تساوی زن با مرد در اموری آمده که در جوهره و حقیقتش به همجنسگرایی منجر می‌شود؛ علاوه بر این، در این کنوانسیون شریعت دینی به‌طور کلّی و شریعت اسلام به‌صورت خاصّ، دربارۀ حقّ زن زیر پا گذاشته شده؛ زیرا متون این کنوانسیون بر این باور است که همۀ شریعت‌های آسمانی، حقوق زن را مصادره کرده و به مرد، قیمومیّت بر زن را داده‌است.

ابعاد خطرناک برابری جنسیتی

در کنوانسیون، اصطلاحی با عنوان «توانمندسازی زن» آمده‌است. این اصطلاح هم، جنبۀ مثبت دارد و هم، جنبۀ منفی و خطرناک. جنبۀ مثبت آن، حقوق زن در قالب حقوق عامّه، از جمله حقّ کار، آموزش، بیمۀ سلامت و بیمۀ اجتماعی است که با شریعت اسلامی نیز، هماهنگ و سازگار است؛ امّا جنبۀ منفی و خطرناک آن، اعطای این حقوق در قالب احکام و مقرّرات سازمان ملل، تصویب‌شده در کنفرانس سیدا در سال ۱۹۷۹ م است که شامل تصویب حقوق زن به دور از شریعت و عرف اجتماعی است که به آن «جنسیّت اجتماعی» گفته می‌شود.

۱. پروژه‌های آمریکا در عراق

آمریکا از سال ۲۰۰۳ م تا به الآن، پروژه‌های بسیاری را در عراق، برای تحریف ارزش‌ها و تعطیلی قوانین اسلامی، با هدف نهایی درهم‌شکستن فرهنگ اسلامی، ارزش‌ها و دین، طرح و اجرا کرده‌است؛ از جمله، در سال ۲۰۰۶ م موضوع «ایمو» (شیطان‌پرستی) به همراه لباس‌های شیطان‌پرستان با تصاویر زننده و تهوّع‌آوری از استخوان‌ها، جمجمه‌ها و جز اینها، تولید و منتشر شد. در جاهای مختلف عراق مغازه‌های فروش این اجناس توسعه یافت. هنگامی که حکومت عراق با این هجمه به مقابله برخاست، بلافاصله سفارت آمریکا بیانیّه‌ای را در حمایت از ایمو صادر و با اقدامات حکومت عراق در حقّ آنان مخالفت کرد و آن را در تضادّ با آزادی انسان و حقوق بشر دانست!

پروژۀ بعدی، پروژۀ الحاد و بی‌دینی است که آمریکا آن را گسترش داد و شروع به ترویج افکار الحادی خطرناک کرد تا آنجا که، موج الحاد و بی‌دینی به موجی همه‌گیر در میان جوانان در عراق و سایر مناطق جهان اسلام تبدیل شد. از سال ۲۰۰۹-۲۰۱۶ م صحبت پیرامون این موضوع گسترش یافت و پایگاه‌های اینترنتی،‌ ترویج اندیشۀ الحادی را آغاز کردند.

پروژۀ آمریکایی دیگر، «ایلپ» بود. این پروژه بر جوانان ردۀ سنّی ۱۶ ساله، تمرکز داشت و به آنان اندیشه‌ای از اسلام تحریف‌شده و غیر واقعی ارائه و آنان را به اختلاط با نامحرم، برهنگی و بدحجابی و رهایی از تقیّدهای دینی فرا می‌خواند. بسیاری از این جوانان به آمریکا فرستاده شدند تا با خانواده‌های آمریکایی اختلاط داشته باشند.

ده‌ها پروژۀ دیگر مانند اینها در عراق اجرا شد. در سال ۲۰۱۸ م، موضوع همجنس‌گرایی به‌شکل صریح و بی‌پرده و با حمایت گستردۀ مالی و روانی مطرح شد. برای آنان در جامعۀ عراق امنیّت فراهم شد تا بتوانند تجمّعات خویش را با پرچم‌های مخصوصشان در خیابان‌های بغداد و به‌ویژه در خیابان ابونواس برگزار کنند. نزدیک به سه تجمّع برگزار شد و در حمایت از آنان، کانادا، ‌آمریکا، انگلیس و نمایندگی‌های اتّحادیّۀ اروپا در عراق پرچم‌های همجنس‌گرایان را در مقرّ خویش برافراشتند!

در سال ۲۰۲۳ م و پس از تشکیل دولت شیاع السودانی، آمریکا از تخصیص بودجۀ حدود ۱۲ میلیون دلاری برای حمایت از همجنس‌گرایی در دانشگاه‌های عراق خبر داد. بیانیّۀ آمریکا در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجۀ آمریکا موجود است.

همجنسگرایی در عراق
آمریکا از سال ۲۰۰۳ م تا به الآن پروژه‌های بسیاری را در عراق برای تحریف ارزش‌ها و تعطیلی قوانین اسلامی با هدف نهایی درهم‌شکستن فرهنگ اسلامی ارزش‌ها و <a data ail=165455 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a> طرح و اجرا کرده‌است از جمله در سال ۲۰۰۶ م موضوع ایمو شیطان‌پرستی به همراه لباس‌های شیطان‌پرستان با تصاویر زننده و تهوّع‌آوری از استخوان‌ها جمجمه‌ها و جز اینها تولید و منتشر شد

۲. حقیقت مفهوم جنسیت اجتماعی

موضوع جدید و مهمّ و خطرناکی که در این نوشتار پیرامون آن صحبت می‌شود، موضوع جنسیت اجتماعی و توانمندسازی زن است. برای این پروژۀ آمریکایی جدید با شعار «حمایت از جنسیت اجتماعی» تبلیغ و مشتری‌یابی می‌شود. نکتۀ عجیب و غریب این است که دولت شیاع السودانی شروع به مماشات و همراهی با شیوه و روش آمریکایی‌ها کرده‌است. تعریف این اصطلاح بر اساس کتاب دائره المعارف بریتانیایی هویّت جنسیّتی، عبارت است از: «احساس انسان دربارۀ خویش به‌عنوان مرد یا زن که گاهی با ویژگی‌های جسمی و اندام تناسلی او مطابق است و گاهی مطابق نیست؛ به این معنا که، زن میل به ازدواج با زن دیگری را دارد و همچنین مرد.» خانم سیمون دوبوار، دانشمند معروف فرانسوی، بر این باور است که: «مادری، خرافات است.» همچنین، مطابق مفهوم جنسیّت اجتماعی در کتاب خانواده و چالش‌های آینده، از کتاب‌های سازمان ملل، خانواده به ۱۲ صورت از خانواده‌های جنسیّتی تقسیم می‌شود که یکی از آنها همجنس‌گرایی است. رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که آمریکا در تاریخ ۲۰۲۳٫۶٫۱۶ خانۀ همجنس‌گرایان خواهد بود!

۳. مفهوم جنسیت اجتماعی

جنسیت اجتماعی به‌معنای نوع انسانی است؛ به این معنا که، به انسان به‌عنوان جنس زن یا مرد نگاه نمی‌شود؛ بلکه او انسان متولّد می‌شود؛ از این‌رو، مرد انسان است و زن نیز، انسان و مرد، انسانی با افزودۀ ویژگی‌های مردانگی و زن، انسانی با افزودۀ ویژگی‌های زنانگی نیست؛ بلکه هر دو، انسانی از جنس نوع انسان هستند و زنانگی و مردانگی را شریعت‌ها و قوانین مدّ نظر قرار نمی‌دهند؛ بلکه تمایلات انسان را مدّ نظر خویش قرار می‌دهند؛ چراکه گاهی مردی تمایل دارد که زن باشد و برعکس؛ این حرف‌ها مقدّمه‌چینی برای فلسفۀ همجنس‌گرایی است. معنای دیدگاه این است که زن هیچ فرقی با مرد ندارد و او می‌تواند با یک زن ازدواج کند یا با مرد و هم‌زمان با مرد دیگر؛ همچنین، مرد به‌عنوان یک انسان، می‌تواند زن باشد و به دیگران اجازه دهد که با او همآغوش شوند یا اینکه جنسیت خودش را به زن تغییر دهد؛ بنابراین با این انسان یا جنس انسان به‌مثابۀ یک انسان و نه یک جنس، برخورد می‌شود و اوست که تمایلاتش را مشخّص می‌کند که مردانه باشد یا زنانه؛ از این‌رو، مرد می‌تواند ویژگی و جنس خودش را به زن تغییر دهد؛ چراکه تمایلاتش زنانه است و همچنین زن؛ این، معنای جنسیّت اجتماعی است که در واقع، درست‌کردن فلسفه‌ای برای همجنس‌گرایی و آن را کاری عالمانه و آگاهانه جلوه‌دادن است نه کاری انحرافی.

مبتنی بر این دیدگاه و مطابق قاعدۀ جنسیت بشری، زن و مرد یکی هستند و زن می‌تواند مرد را طلاق دهد، همان‌گونه که مرد این حقّ را دارد که زن را طلاق دهد. ملاک و شاخص این است که زن این حقّ را دارد که مطابق تمایلاتش برای جنسیّت خویش تصمیم بگیرد و نه مطابق با احکام و مقرّرات دینی و عُرف‌ها و قوانینی که حقوق زن را مشخّص می‌کنند. «توانمندسازی زن»، اصطلاحی است که در کنفرانسی مطرح شده که آمریکا تحت نظارت سازمان ملل متّحد در سال ۱۹۷۹ م آن را برگزار کرده‌است. در این کنفرانس، کنوانسیونی با عنوان «رفع هر گونه تبعیض علیه زنان» تصویب شد که حدود ۴۵ بند دارد و همه‌اش تحت عنوان توانمندسازی زن است. با مطالعۀ این سند به‌دست می‌آید که بندهای نخست آن از حقوقی طبیعی زن سخن به میان آورده‌است؛ مانند حقّ زن در آموزش، کار و اشتغال، حفظ احترام، دوری از تنبیه بدنی، حقّ مالکیّت و دیگر حقوقی که در این کنوانسیون آمده‌است. هدف از کنوانسیون این است که زن به حقوق جنسیّتی خویش دست یابد به این معنا که با حقوق مرد برابر باشد و هیچ شریعت یا عرفی حقّ نداشته باشد که حُکمی را بر او تحمیل کند.

۴. تصویب جنسیت اجتماعی از سوی سازمان ملل تحت عنوان «توانمندسازی زن»

با هدف نهادینه‌ساختن سیستم جنسیت اجتماعی که همجنسگرایی را به عنوان توانمندسازی زن یا برابری مرد و زن به‌رسمیّت می‌شناسد، آمریکا توانست بر سازمان ملل تحمیل کند که کنفرانسی را با هدف توانمندسازی زن برگزار کند. در کنوانسیون سیدا، بندهایی دربارۀ حقوق طبیعی زن آمده، از جمله حقّ زن در سلامتی، آموزش، کار و بیمۀ اجتماعی و قضایی؛ امّا صهیونیسم در این عسل، سمّ ریخت و بخشی از توانمندسازی زن را کرنش نکردن در برابر شریعت و برابری او با مرد حتّی در انتخاب همسر، که خواه مرد باشد و خواه زن! قرار داد و این حقّ به زن داده شد که مردش را طلاق دهد، همان‌گونه که مرد حقّ طلاق زنش را دارد. در این کنوانسیون، به قیمومیّت مرد بر زن پایان داده شد. اینها، مطالبی است که در مادّۀ (۱۶) این کنوانسیون آمده‌است. در بند (أ) این مادّه، حقّ یکسان به زن و مرد برای انعقاد ازدواج داده شده‌است.

همچنین، در بند (ب) حقّ یکسان برای زن و مرد جهت انتخاب آزادانۀ همسر و انعقاد ازدواج براساس رضایت آزاد و کامل طرفین، آمده‌است. در بند (ج) حقوق و مسئولیّت‌های یکسان در دوران ازدواج و هنگام انحلال آن آمده؛ به این معنا که هر دوی آنها حقّ ازدواج و طلاق دارند. در بند (د) رفع قیمومیّت مرد بر زن و فرزندان آمده‌است. توانمندسازی زن به این معناست که زن و مرد به عنوان پدر و مادر، حقوق و مسئولیّت‌های یکسان با قطع نظر از وضعیّت زناشویی آنان، دارند. آری! این است معنای جنسیّت اجتماعی!

۵. جنسیت اجتماعی در زمان شیاع السودانی

آمریکا، پیش از نخست‌وزیری شیاع السودانی از همجنسگرایی همانند سازمان‌ها و افراد پشتیبانی می‌کرد و برای آنان بودجه تخصیص می‌داد و نشست‌ها، کنفرانس‌ها و سفرهای تفریحی و غیر اینها برای آنان برگزار و از آنان حمایت رسانه‌ای می‌کرد و کشورهای پشتیبان، پرچم‌های همجنس‌گرایان را در مقرّ سفارت‌های خویش نصب می‌کردند؛ امّا در زمان نخست‌وزیری شیاع السودانی این قضیّه متفاوت و رسمی شد؛ زیرا سفارت آمریکا از سودانی درخواست کرد که مرکزی را زیر نظر خودش با عنوان توانمندسازی زن ایجاد کند که نشست‌هایی در همۀ دستگاه‌های اداری به‌صورت رسمی دربارۀ جنسیّت اجتماعی با همین عنوان توانمندسازی زن برگزار کند؛ البتّه، برخی از مسئولان دولتی تلاش کردند که دوره‌ها و نشست‌ها با هدف صحبت پیرامون حقوق زن به‌صورت کلّی شامل حقوق بهداشتی، آموزشی، تربیتی و ارتقای مهارت‌ها برگزار شود.

دولت عراق گام‌هایی را در این زمینه برداشت که عبارت‌اند از:

۱. پذیرش رسمی موضوع توانمندسازی زن (جنسیّت اجتماعی) در دستگاه‌های اداری با همین عنوان و بازگشایی دفاتری برای این موضوع در وزارتخانه‌های گوناگون که به‌صورت رسمی با یکدیگر مکاتبه می‌کنند و موجب شد که این مسئله، به موضوع بسیار مهمّی تبدیل شود؛ زیرا بیشتر ادارات دولتی با همین عنوان جنسیّت اجتماعی با یکدیگر مکاتبه و نامه‌نگاری می‌کنند. این مطلب را هم، باید دانست که این‌قدر این مسئله مهمّ شد که فالح الفیّاض، رئیس سازمان حشد شعبی عراق، دوره‌هایی را برای توانمندی‌سازی زن، حتّی در نهادهای ویژۀ حشد شعبی برای بخش زنان برگزار می‌کند. در اینجا یکی از نامه‌های صادرشده از دفتر توانمندسازی زن در وزارت امور خارجه، در تاریخ ۲۰۲۳٫۶٫۱۱ آورده می‌شود:

«بخش توانمندسازی زن؛ پیوست به نامۀ شمارۀ م ۹-۱۶۳ مورّخ ۲۰۲۳٫۴٫۱۹، لطفاً‌ موارد (الف-ب) به همۀ بخش‌های وزارتخانه برای برگزاری کارگاه ویژۀ «جنسیت اجتماعی و هویّت جنسیتی» در تاریخ ۲۰۲۳٫۶٫۱۹ ابلاغ شود. امضا: سرهنگ نرجس کاظم عبدالحسن».

۲. در تاریخ ۲۰۲۳٫۵٫۵ دفتر نخست‌وزیر، از طریق مشاور خویش در امور فرهنگی، عارف الساعدی، نشستی را دربارۀ هویّت ملّی برگزار کرد که یکی از پژوهش‌ها و بحث‌ها نقش جنسیّت اجتماعی در تحکیم هویّت ملّی بود.

۶. نتیجه‌گیری و پیشنهادات

امید می‌رود که عزیزانِ فعّال در زمینۀ مسائل فرهنگی شامل نخبگان عراقی، مسئولان ایرانی و کسانی که تلاش می‌کنند تا در برابر نفوذ فرهنگی آمریکا بر ضدّ فرهنگ اسلامی ایستادگی کنند، به موضوع مطرح‌شده در این نوشته، توجّه داشته باشند. الآن نفوذ فرهنگی آمریکا، در قالب پروژه‌ای انجام می‌شود که به‌صورت رسمی در زمان دولت سودانی مطرح شده؛ زیرا آمریکا میدان را برای پذیرش این پروژه‌ها مهیّا یافته؛ چراکه الآن چارچوب و قلمرو مسائل فرهنگی در وضعیّت ضعیفی قرار گرفته و نمی‌تواند جلوی این نفوذ را بگیرد؛ حوزه‌های علمیّۀ نجف، شیوۀ کاری و راه خودشان را در پیش گرفته‌اند که باعث به‌وجودآمدن خلأ بزرگی در میدان فرهنگ شده‌اند و در نتیجه، اجرای این پروژه از سوی آمریکا و از طریق نهادهای دولتی عراق در حال انجام است. گاهی گفته می‌شود که این توانمندسازی زن که در مؤسّسات و سازمان های دولتی مطرح می‌شود، به دنبال طرح جنبۀ مُجاز این موضوع یعنی توانمندسازی زن و آگاه‌کردن او از حقوق آموزشی‌اش است؛ در پاسخ باید گفت که پذیرش این طرح آمریکایی، پروژه‌ای است که به‌صورت مرحله‌ای به پیش می‌رود تا اینکه به هدف نهایی آمریکایی خویش برسد.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.