خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار درباره افزایش نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در هند

یک مؤسسه پژوهشی نسبت به افزایش موارد نفرت‌پراکنی علیه اسلام و مسلمانان در هند هشدار داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک گروه تحقیقاتی مستقر در واشنگتن اعلام کرد که سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان در هند در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ نسبت به شش ماه اول سال ۶۲ درصد افزایش یافته است.

در گزارش این گروه تصریح شده است که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه نقش مهمی در این زمینه داشته است.

این گروه تحقیقاتی در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که مؤسسه India Hate Lab در سال ۲۰۲۳، ۶۶۸ مورد سخنان مبتنی بر نفرت‌پراکنی ثبت کرده است که ۲۵۵ مورد آن در نیمه اول سال و ۴۱۳ مورد در شش ماه آخر سال ۲۰۲۳ رخ داده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۵ درصد یا ۴۹۸ مورد از این حوادث در ایالت‌های تحت حکومت حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی رخ داده است و ایالت‌های ماهاراشترا، اوتار پرادش و مادیا پرادش بیشترین تعداد سخنان مبتنی بر نفرت‌پراکنی را به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش می افزاید که از ۷ اکتبر – زمانی که جنبش حماس فلسطینی به اسرائیل حمله کرد و جرقه درگیری و حملات انتقامی اسرائیل در غزه زده شد – تا ۳۱ دسامبر، ۴۱ مورد سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان هندی رخ داد که به این جنگ ارتباط داشته است و حدود ۲۰ درصد از اینگون سخنان در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ بوده است.

براساس اعلام گروه‌های حقوق بشری، در زمان حکومت ناراندرا مودی که در سال ۲۰۱۴ نخست وزیر شد و انتظار می رود پس از انتخابات ۲۰۲۴ قدرت را حفظ کند، با مسلمانان بدرفتاری شده است.

این گروه‌ها به قانون شهروندی ۲۰۱۹ اشاره می‌کنند که دفتر حقوق بشر سازمان ملل آن را «بسیار تبعیض‌آمیز» توصیف کرده است. همینطور قانون ضد تغییر مذهب که حق آزادی عقیده مورد حمایت قانون اساسی را به چالش می‌کشد و نیز لغو وضعیت ویژه برای منطقه مسلمان‌نشین کشمیر که در سال ۲۰۱۹ انجام شد.

مؤسسه India Hate Lab اعلام کرد که فعالیت گروه‌های ملی‌گرای هندو را به صورت آنلاین ردیابی می‌کند و در همین رابطه به ویدئوهای مربوط به سخنان نفرت‌انگیز منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی دست یافته است.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.