خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سردار حجازی درگذشت / پیام تسلیت رهبر انقلاب و اسماعیل هنیه

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از شهادت سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بر اثر عارضه قلبی خبر داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از شهادت سردار سرافراز، جانباز عالیقدر سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی ، بر اثر عارضه قلبی خبر داد.

رهبر انقلاب: سردار حجازی عمری سراپا مجاهدت داشت و نیرویی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب بود
بسم الله الرّحمن الرّحیم

با تأسف فراوان خبر درگذشت سردار پر افتخار، سردار سیدمحمد حجازی رضوان‌الله‌علیه را دریافت کردم. عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ، و نیروئی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب، خلاصه‌ئی از شخصیت این مجاهد فی سبیل الله است. او در مسئولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده و در همه‌ی آنها، سربلند و موفق بوده است. فقدان او حقاً مایه‌ی تأسف و اندوه است. لازم می‌دانم به همسر گرامی و فرزندان و دیگر افراد خاندان و به دوستان و همکاران ایشان صمیمانه تسلیت عرض کنم و صبر و تسلّا برای آنان از خداوند متعال مسألت نمایم. رحمت و مغفرت و رضوان الهی بر این برادر فقید باد.
سیّدعلی خامنه‌ای
۳۰ فروردین ۱۴۰۰

هنیه درگذشت سردار حجازی را به فرمانده نیروی قدس سپاه تسلیت گفت
وب‌سایت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، عصر امروز (دوشنبه)، از گفت‌و‌گوی تلفنی «اسماعیل هنیه»‌ رئیس دفتر سیاسی این جنبش با سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

طبق این بیانیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تماس تلفنی با سردار قاآنی درگذشت سید محمد حسین زاده حجازی جانشین ایشان را تسلیت گفته و از نقش مرحوم در حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطین تمجید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که اسماعیل هنیه همچنین از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها و تلاش‌های نیروی قدس تقدیر و تشکر کرده و در عین حال، بر پایبندی مقاومت به اصول خود تا زمان آزادسازی قدس و تمام خاک فلسطین تأکید کرده است.

در پایان بیانیه مذکور همچنین اشاره شده است که رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع ثابت ایران در به رسمیت نشناختن طرح صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین تمجید کرده است.

این تماس تلفنی در حالی صورت گرفته است که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، صبح امروز، در بیانیه‌ای درگذشت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

سرلشکر سلامی: شادی صهیونیست‌ها زودگذر است؛ آنها ناپدید خواهند شد
فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید سید محمد حجازی اظهار کرد: به صهیونیست ها هم می‌گوییم، شنیدم که شادمان‌اند. بله! وقتی امام را در کربلا شهید کردند، آل زیاد و آل مروان به فرح افتادند. اما به صهیونیست‌ها می‌گوییم این شادی شما بسیار زودگذر است. شما ناپدید خواهید شد به دست امتی که شما آنها را از سرزمینشان اخراج کرده‌اید.

وی با بیان اینکه  شهید حجازی در لبنان نقشه قدرت حزب‌الله برای شکست قطعی صهیونیست‌ها را تکمیل کرد، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: شاد نباشید، ما راه را ادامه می دهیم و هیچکس این جبهه را ترک نخواهد کرد و سنگرها همیشه پر است از مردانی که زرهشان پشت ندارد و شمشیرها در دست جوانان امت اسلام از نیام کشیده شده است و این راه تا پایان عمر همه شیاطین عالم که در مقابل اسلام ایستاده اند ادامه خواهد یافت.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.