خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: حوادث نفرت انگیز قرآن سوزی در اروپا بین جوامع کشورها جدایی می اندازد

به گفته کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد تفرقه و عدم همبستگی میان جوامع با قرآن سوزی افزایش یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیز) به نقل از “Muslim News” “فولکر ترک” که امروز چهارشنبه سیزده مهر(پنجم اکتبر) در کنفرانسی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه حقوق بشر در مادرید، پایتخت اسپانیا، سخن می گفت، قرآن سوزی های اخیر در اروپا را محکوم کرد.

وی گفت:”اقدامات نفرت انگیز قرآن سوزی عمدی ست و هدف آن ایجاد تفرقه بین کشورها و جوامع بشری می باشد.”

وی از اروپا خواست با نژادپرسی مبارزه و از حقوق مهاجراین و پناهجویان دفاع کند.

فولکر ترک به تصویب اعلامیه حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ میلادی پس از اتمام جنگ جهانی دوم اشاره و ابراز امیدواری کرد تاریخ عمیق تر درک شود. شصت میلیون نفر به اروپا پناهنده شده اند و قانون پناهندگی که کشورها را برای پایان دادن به ارعاب، ویرانی و فقر گردهم آورد نتیجه مهم آن تجربه بوده است.

این مقام سازمان ملل در ادامه بیان کرد: «اعلامیه جهانی حقوق بشر گام های لازم برای آشتی و ساخت جوامعی آزادتر، عادلانه تر، برابرتر و منعطف تر را برداشته است اما در میان پیشرفت های تکنولوژیکی از جمله هوش مصنوعی حقوق بشر روبه افول است در حالیکه درگیری ها و تبعیض در سطوح مختلف در حال افزایش می باشد.

وی تاکید کرد شبکه های اجتماعی(پلتفرم های دیجیتالی) به ابزاری برای ترویج و گسترش نفرت تبدیل شده اند و پیشرفت های کنترل نشده فناوری در حال حاضر حقوق افراد را تهدید می کند. این موارد از جمله بلایای غیر طبیعی ست که بشر آنها را به وجود آورده است.

فولکر ترک خاطرنشان ساخت حقوق بشر باید در تمام فرهنگ های انسانی ریشه بدواند و در تمام جنبه های زندگی از اقتصاد گرفته تا حل مناقشات اعمال شود.

وی ابراز امیدواری نمود سال ۲۰۲۳ میلادی به نقطه عطفی در تجدید تعهدات موجود برای مقابله با چالش ها از طریق حقوق بشر تبدیل شود.

این مقام سازمان ملل متحد تاکید کرد تغییرات اقلیمی و پیامدهای منفی آن، نابودی تنوع زیستی و آلودگی از تهدیدات حقوق بشری نسل کنونی ما به شمار می رود.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.