بایگانی دسته
دانشگاه ادیان و مذاهب
دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام براساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می نماید.
سایت جدید انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب رونمایی شد
در آستانه عید سعید فطر، از سایت جدید انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب رونمایی شد.
توجه به فضای تاریخی در تحلیل آثار گذشتگان
استاد دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد: توجه به فضای تاریخی در تحلیل آثار گذشتگان برداشت های جدید و صحیح تری را در اختیار ما می گذارد؛ این روش از سوی کسانی مانند استوارت به خوبی مورد استفاده قرار گرفته…
درهم آمیختگی مرزهای اعتقادی در عرفان تصوف
عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: اگر ادبیات علمی و ترویجی بابیه، عزبیه و بهائیان را بررسی شود؛ احساس میشود که آمیخته با ادبیات عرفانی است و در عرفان تصوف مرزهای اعتقادی در هم ریخته میشود.
حادثه تروریستی کابل، بهدور از هر نوع انسانیت و مدنیت است
این اقدام ددمنشانه چه توسط طالبان، داعشیان یا هر گروه تروریستی دیگر و یا با چراغ سبز هر قدرت خارجی صورت گرفته باشد، کاری است محکوم، و بهدور از هر نوع انسانیت و مدنیت.
از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب؛
اعلام شرایط بهرهمندی تحصیل رایگان در مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادیان و مذاهب شرایط بهرهمندی تحصیل رایگان در مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب را اعلام کرد.
سید ابوالحسن نواب:
امیرالمؤمنین (ع) امام انسانیت است/ برای او تنها انسان؛ بدوننژاد، رنگ و دین و ملیت مطـرح بود
امام علی(ع) را باید «امام انسانیت» نامید. امامی که همّ اولش انسـان بود. برای او تنها انسان؛ بدوننژاد، رنگ و دین و ملیت مطـرح بود.
سید حسن اسلامی اردکانی: قدسیت در مقام حیرت درک میشود
حجتالاسلام اسلامی اردکانی گفت: در مقام حیرت، گویی که بُهتمان میزند و در این مقام گویی که تمام مجاری وجود ما گشوده میشوند تا آن واقعیت که موجب حیرت شده را بفهمیم.
غربالگری در دستان طبیعت؛
حق داشتن حال بد و گریز از «دنیای قشنگ نو»
آیا این ادعا که طبیعت قرنهاست این انتخاب را انجام میدهد، یعنی این عمل طبیعت امری فراطبیعی به معنای تأثیر نپذیرفتن از تحولات زیستمحیطی است؟
آیتالله امینی به اندازه دیناری با بیتالمال ارتباط برقرار نکرد
مردی که صفا، سادگی، سادهزیستی، صراحت لهجه و صداقت را همه را باهم یکجا داشت و وامدار کسی نشد.
جاودان مطرح کرد؛
انتقاد تند برخی علما از تصوف در طول تاریخ/ عدم گرایش شیعه به تصوف در قرون اولیه
عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص آغازههای عرفان غیرصوفیانه در تاریخ خصوص گفت: هیچ گزارش جدی در مورد گرایش شیعیان به تصوف در قرون اولیه وجود ندارد.
دکتر جاودان تشریح کرد؛
تصویر معنوی تشیع در روایات اهل بیت(ع)
عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در سیزدهمین نشست دوره تخصصی عرفان و معنویت به تبیین و تشریح «تصویر معنوی تشیع در روایات اهل بیت» پرداخت.